vrijdag 19 februari 2010

Bijna (& update)

Even snel want de nieuwe Scrap-Club kit is er! Ik heb er 6 layouts mee gemaakt, een absoluut record voor mij. Revlie en Monique hebben ook zulke mooie dingen gemaakt! Die kun je hier bekijken en vergeet dan niet om ook de voorbeelden van onze gastdesigner Vinnie met de nieuwe MEGA-kit te bewonderen. Zo leuk en inspirerend! Een feestje!

En over feest gesproken. Vandaag heb ik de hele dag in de keuken gestaan want ik ben bijna jarig. (43, dat scheelt weer rekenen) Ik heb nog geen idee wie er wanneer binnen waait maar ik heb wel eten voor een heel weeshuis klaar staan. (Met het risico dat we 4 dagen soep of hachee met puree en rode kool eten, hahaha.)

Een update volgt zondag:

Drie keer raden... bijna iedereen waaide op zaterdagmiddag binnen en daardoor hebben we 2 dagen rode kool met hachee gegeten (met uiteraard soep als lunch). En er staat een pan in de diepvries. Hahaha. Maar ik heb een hele gezellige dag gehad en heb allemaal leuke cadeau's en prachtige bloemen gekregen. Ik voelde mij echt jarig. Bovendien heb ik geld gekregen voor een Gorilla Pod statief, daar ga ik in het weekend naar kijken.

Inmiddels ben ik aan het scrappen voor mijn schoonzusje Yvonne omdat ze op 1 maart in Gent wordt geopereerd. Ze zal, na haar borstkanker, nu een reconstructie ondergaan. Zwager Peter vroeg om een minialbum voor in het ziekenhuis en natuurlijk wil ik dat voor haar maken!

Maandag en dinsdag heb ik vrij genomen omdat de jongens deze week vakantie hebben. Vanmiddag hebben we samen met de buurkinderen naar Avatar gekeken. Stokbroodjes, hapjes en cola erbij: succes verzekerd. Een prachtige en vooral bijzondere film trouwens!

Met de nieuwste kit heb ik voornamelijk oude foto's gescrapt. Erg leuk om te doen want er zijn inmiddels aardig wat kinderen in mijn familie-/vriendenkring met een gescrapt babyalbum maar mijn eigen kinderen hebben dat niet.... Onderstaande lo is van baby Thomas, volgende maand wordt hij al 11! De witte plastic letters in de kit zijn super. Je kunt er ongetwijfeld wat betreft kleur vanalles mee doen maar telkens als ik daar over nadacht kwam ik tot de conclusie dat ze vooral in hun originele staat mooi zijn.



Ik val in herhaling maar... met alleen jongens in huis is het zo bijzonder om foto's van een meisje te scrappen! Deze keer mocht ik de foto's gebruiken die Barbara van haar dochter Amber heeft gemaakt. Een bijzonder meisje, bijzonder mooi en bijzonder getalenteerd. (Ze kan o.a. prachtig schrijven.) Ze heeft het moeilijk gehad. Als je daar meer over wilt weten kijk dan maar eens op Ambers blog.

De songtekst van Marco Borsato's lied Vlinder vond ik precies bij haar passen:
Open je ogen maar en zie wat ik zie
Ik weet hoe mooi je bent maar jij weet het zelf nog niet
Het komt allemaal goed
Wacht nou maar af wat de tijd met je doet
Het is nu nog te vroeg
Alles wat groot is begon ooit klein
Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Weet dat de tijd je zal helpen, geloof maar gewoon wat ik zeg
Al lijken je kleurrijke vleugels voor eeuwig gevangen
Ja, toch op een dag vlieg je weg
Hoog in de lucht zul je de wereld heel anders gaan zien
Voel je de rust
Zul je genieten ook als het maar even is
Adem het in
Durf, dan ontdek je de liefde misschien
En als je haar vindt
Voel je bij iedere slag die je maakt dat je leeft
Als je geduldig bent gebeurt het vanzelf
Als je genieten wil , wil het dan niet te snel
Het komt allemaal goed
Wacht nou maar af wat de tijd met je doet
Het is nu nog te vroeg
Alles wat groot is begon ooit klein
Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn




Amber en Max: omdat een hond er onvoorwaardelijk voor je kan zijn!
De Martha Stewart pons heb ik als (vroeg) verjaardagscadeau gekregen. Zelf had ik er al regelmatig over getwijfeld. Sommige aanschaffen verdwijnen immers "z.g.a.n." in een laatje maar hier ben ik erg blij mee. Helemaal leuk om te gebruiken!

Ach kijk nou, Tim op de bouwplaats. En maar hopen dat niemand hem zou betrappen ;)
Zo'n lint was simpelweg te verleidelijk!

En ook deze foto's vond ik laatst terug een doos. Samen met ons toenmalige buurmeisje Suzan was Tim wezen vissen en kwam helemaal trots terug. De vis heb ik gemaakt van de chipboard bloemblaadjes uit de kit.

Het verhaal waarom Tim hierna nooit meer sandalen heeft gekregen. Al vallen de mussen van het dak: hij draagt dichte schoenen en sokken....

De serieuze uil is een party animal geworden ;)
Erg leuk mijn nieuwe vogelpons. Ik ben opgegroeid als dochter van een duivenmelker en kon deze niet weerstaan.


signature blog

4 opmerkingen:

D@nielle zei

wat een mooie lo's weer, vind die pagina uit een leesboek super en die lo van die baby ook heel snoepig !

Marit zei

GEFELICITEERD!!!!!! Hoop dat je een heel leuke verjaardag hebt (had?) Je layouts zijn stuk voor stuk weer super. Dat blauw met bruin is prachtig, en "balen van m'n sandalen"... hoe kom je erop?! LEUK! Heb een fijn weekend!!!

Liesbeth zei

Hee... gefeliciteerd met je verjaardag (ook al is die nu alweer voorbij). Hopelijk ben je lekker in de watten gelegd! En hoe is het met de rode kool afgelopen, als je er nog van over hebt kom ik graag bij je langs want hier thuis hoef ik er niet mee aan te komen maar ik vind het heerlijk!
Je layouts zijn stuk voor stuk prachtig, mooie combi's, komt dat echt allemaal uit 1 kit?! Ongelooflijk!

Astrid zei

HI Petra, van harte gefeliciteerd!! Beetje laat, maar ik begrijp dat je een leuke dag hebt gehad. Woonde je (of ik) maar wat meer in de buurt dan had ik je even persoonlijk kunnen feliciteren.
Je LO's zijn weer fantastisch en zo veel!!

doei doei Astrid