woensdag 28 juli 2010

Vakantietijd

Mijn 3-weekse vakantie is begonnen. Lekker. Geen wekker en weinig plannen. Het voelt wel raar om dit jaar niet 2 weken met z’n allen op vakantie te gaan maar hopelijk is het lange weekend dat we wel samen weg gaan gezellig. De jongens zijn sinds zondag gelukkig weer thuis en hebben een fijne vakantie in Frankrijk gehad. Met Tim had ik binnen 2 uur naar thuiskomst een “goed gesprek”. Het zal voor pubers ongetwijfeld niet meevallen om zich telkens aan te passen maar voor ouders ook niet… Gelukkig was de maandag een stuk gezelliger en nu is hij logeren met/bij zijn vrienden want dit is de enige week dat ze alle drie in Nederland zijn. Thomas werd al gebeld door zijn neefje om te spelen gehad en we zijn naar de 3D voorstelling Shrek geweest. Helemaal leuk!
De konijnen werden door de jongens met veel oooh’s en aaah’s begroet. Wat betreft de namen kwam er niet veel uit de ideeënbus behalve Wup voor de kleinste, een vernoeming naar de brugklassers die ook klein zijn…. Uiteindelijk is het Pip en Puk geworden. Gisteren ben ik alle foto’s van de konijntjes kwijtgeraakt die ik de laatste dagen van ze had gemaakt. Nadat ik ze op mijn computer had gezet (en bewerkt en gecontroleerd!) heb ik de bestanden van mijn camera gewist, normaal gesproken doe ik dat nooit meteen maar deze keer dus wel. Balen want even later was alles weg. Ik begrijp er niets van en heb geen flauw idee wat ik heb uitgespookt. Wel frustrerend. Gelukkig heeft Thomas vandaag een paar honderd nieuwe foto’s gemaakt ;) Hij vond het super om met zo’n grote camera te fotograferen. De konijnen gaan straks nog denken dat hij een grote soortgenoot is want hij heeft inmiddels uren in de konijnenren gelegen.


De laatste tijd heb ik verschillende kaartjes gemaakt die ik nog niet heb laten zien en deze layout waar ik helemaal blij mee ben. Vogelkooien, vintage en scrappen, soms komen alle favorieten bij elkaar!

De vogelkooi is een ontwerp van Tim Holtz




Voor mijn neef en nicht


Een kaartje voor een collega met een nieuwe baan

Een verjaardags(vouw)kaart. De werkbeschrijving van deze kaarten heb ik gevonden op Jans blog. Ze staat in mijn inspiratielijst en haar blog is sowieso een bezoek waard!



Simpel en leuk: ook een witte envelop kan met sprayinkt en chalk worden opgepimpt:




signature blog

1 opmerking:

Marit zei

Vertel mij wat over het aanpassen aan kinderen die van het ene naar het andere huis hoppen - zucht - geniet maar lekker van ze nu ze weer even bij jou zijn! De konijnenfoto's komen wel goed zo te zien, hij neemt het fotograferen serieus! En wat een mooi werk! Ik zat trouwens met mijn mond open bij je "slak" - is dat een stempel? Geweldig!!! Heb een fijn weekend!