vrijdag 18 maart 2011

April kit Scrap-Club

De schets layout voor de April kit van Scrap-Club is geinspireerd op een mail die ik van Shoeby binnen kreeg. De layout van hun online folder van ik zo leuk dat die het uitgangspunt is geweest voor de schets van de maand. Deze maand is het hele designteam aan de slag gegaan met deze super kit dus voor heel, heel veel inspiratie kun je HIER terecht!





Zelf heb ik er 12x12 layout met 1 foto van gemaakt. Het clowntjespapier was een perfecte achtergrond voor de foto van Thomas met z'n blauwe tong. Wat blauwe verf (daar heb ik ook de letters mee blauw gekleurd) en wat spray inkt uit mijn eigen voorraad en alle andere spullen zitten in de supergave April kit (met vooral veel van de State Fair lijn (kwijl, kwijl) van Studio Calico!)



Ik heb zo gelachen toen Manon laatst langs kwam en door het raampje van de deur stond te kijken wat ik ging doen. Ze had een prachtig varkensneusje (en bleef ook nog staan toen ik zei dat ik mijn fototoestel ging pakken!!) De gele border van vintage patroonpapier heb ik gemaakt door de bloemen uit de kit voorzichtig los te knippen en uit te vouwen.

Een roze label, een cirkel uit het Cotton Candy papier en een grote roze knoop en voila: een embellishment voor cute little Miss Piggy.



Toen ik dit papier zag wist ik dat ik het voor de allereerste keer moest gaan proberen: een layout met alleen maar ronde vormen! Ook de bubble wrap stempel uit de vorige kit kwam hier goed van pas en alle designs uit de kit kon ik hierin kwijt.




In de kit zit ook een heel pakket met labels: LEUK! De letters voor de titel heb ik uit een design papier geknipt. Op de foto staan de spullen die Thomas op de Cito-toetsdagen mee naar school heeft genomen: zijn favoriete knuffel Pongo (die nam hij als kleuter elke dag mee naar school dus het was wel bijzonder om te zien dat Pongo ook bij het afsluiten van zijn basisschooltijd mocht zijn), een etui met daarin een gelukspoppetje, gum, geodriehoek, potloden en pennen, een flesje cola, een rolletje mentos en een twix voor de lekkere trek en een doosje zuurtjes om uit te delen in de klas). We zijn trouwens apetrots dat hij 538 punten heeft gescoord voor de Cito. Hiermee kan hij naar de HAVO en dat is eigenlijk precies de richting waarvan we dachten dat die het beste bij Thomas zal passen. In eerste instantie gaf school een MAVO advies maar omdat Thomas een beetje "makkelijk" is hoopten we op zo'n score als deze. Niet dat we willen dat hij zich straks op de middelbare school "het vuur uit de sloffen moet lopen" maar het lijkt ons ook niet goed als hij het "op z'n sloffen aankan". En hiermee kan hij volgend schooljaar starten in een MAVO/HAVO klas.




En een kaartje voor mijn schoonzusje die net als Thomas op 17 maart jarig is. Op deze kaart zit 1 van de gave bloemen uit de kit die ik dus ook als border heb gebruikt.

Tim heeft de afgelopen weken telkens een aantal dagen thuis geslapen. Ik vind het zo'n opluchting dat we weer aan het opbouwen zijn. Afgelopen maandagavond had hij een goed gesprek met Tonie en ik was trots op hun allebei omdat ik merkte dat ze zich open stelden, naar elkaar luisteren en begrip voor elkaar hadden. Hopelijk kunnen we die positieve lijn doorzetten!

Voor Thomas was het ook leuk dat zijn broer op zijn verjaardag was. Deze week was zo intensief, er gebeurde vanalles, hele moeilijke dingen maar ook postieve en we hadden we verjaardag te vieren. Thomas wilde dit jaar eens geen taart maar:



Ook lekker!



signature blog

4 opmerkingen:

barbara zei

Lieve Petra, alsnog gefeliciteerd met Thomas. Wat heb je weer een leuke LO gemaakt. Met al die cirkels is mijn favoriet (hoewel ik erg hard om Miss Piggy moest lachen). Wat fijn dat Tim zich iets positiever opstelt. Ik zag jullie fietsen van de week en mijn hart maakte een sprongetje :)
Ik kom gauw weer eens bijkletsen.!

Astrid zei

Ik ben helemaal jaloers, allemaal SC spullen, leuk hoor. En hele mooie LO's heb je gemaakt, de miss Piggy LO is mijn favoriet.
Fijn dat Thomas de 'gehopende' CITO score had. En ook erg fijn dat jullie steeds een paar stapjes vooruit gaan met Tim, de aanhouder wint. Ben echt heel blij voor jullie! Hugs Astrid

marsha. zei

Wat een leuke schets! De lay-outs zijn prachtig! En heel fijn om te lezen dat alles goed/beter gaat.

Monique Liedtke zei

Even niet op je blog geweest en is er gelijk een heleboel gebeurd! Gefeliciteerd met Thomas 12e verjaardag! Onze Tim(othy) wordt in mei 12 en gaat ook naar mavo/havo. Leuke tijd hè? Ben blij dat het met jullie Tim beter gaat. Zal voor je duimen dat het zo doorgaat! Ik vind die layout van Manon ook zoooo leuk!! (ik zal m aan mijn Manon laten zien als ze er is ... die is ook gek op scrappen). Fijne zondag nog!!