vrijdag 3 februari 2012

De kermis......

Monique had deze maand voor Dutch Dares bedacht dat het leuk zou zijn om over de kermis te scrappen maar laat ik daar nou juist helemaal niets mee hebben.... Ik heb heel wat fotomappen door zitten kijken in de hoop dat ik een verdwaalde foto tegen zou komen maar zonder resultaat.


Ik kwam alleen wat foto's van Spongebob op de kermis tegen maar die heb ik al gescrapt. Een dubbele layout uit het jaar 1900-kruik waarvan het eindresultaat duidelijk laat zien dat ik mijn eigen stijl nog niet had gevonden. Het bijbehorende verhaal was wel leuk en ik ben blij dat dat bewaard is gebleven ;) De jongens maakten zich namelijk vooraf druk over het feit dat Spongebob eigenlijk niet zonder water kan. Nou dat hebben we geweten.... het regende die dag niet, het goot en het leek wel of we met z'n allen in Bikinibroek terecht waren gekomen!




De kermis heb ik eigenlijk altijd zoveel mogelijk vermeden. Ik kan mij nog goed herinneren dat ik op een niet drukke dag op een kermis in Nijmegen het tigste rondje draaide in een attractie op lantaarnpaallamphoogte en dat ik zoooooo jaloers was op mijn vriendin die besloten had om niet in de attractie te gaan..... Het duurde en het duurde, misselijk werd ik ervan en daarna ben ik helemaal nergens meer ingestapt.

Als er in Zutphen weer kermis was en we reden langs de reclameborden liet ik de kinderen gauw de andere kant op kijken :) Toen ik op internet op zoek was naar een afbeelding van een kermisaffiche kwam ik iets tegen wat wel leuke herinneringen opriep: kinderboeken! De tekeningen in de boekjes van Tiny waren altijd zo mooi. Ik heb nog stapels kinderboeken bewaard waar ik echt geen afstand van kan doen: Mariska de circusprinses, de Vijf, Alleen op de Wereld, Nicky's dagboek, de Kameleon, boeken geschreven door Thea Beckman en nog veel meer. En zo is scrappen over de kermis toch nog gelukt.



Als je een bezoekje brengt aan ons Dutch Dares blog kun je zien dat de andere meiden duidelijk geen problemen hadden met dit onderwerp: kunstwerkjes staan er tussen en gastdesigner Sylvia maakte zelf een kermisattractie. Ook is er weer een leuke RAK te winnen als je meedoet aan deze dare en wie weet word je ook een keer gastdesigner!

3 opmerkingen:

Colinda zei

Wat grappig, ik ben ook op zoek gegaan naar oude LO's voor de uitdaging. Maar de LO die je hebt gemaakt over je jeugdboeken is prachtig!! Enne, Siena is echt de moeite waard, niet van je lijstje afhalen hoor.

Groetjes Colinda

marsha. zei

Tiny!!! Ik had Tiny op ballet... Vond ik zo mooi :-). En zo zie je maar weer dat je er altijd weer uitkomt, uit die Dutch Dare! Mooi opgelost!

Chantal van de Kant zei

Tiny boeken had ik ook vroeger. Mijn dochter krijgt ze nog steeds hoor, in Belgie zijn ze nog helemaal in. Blijf ze leuk en vooral heel lief vinden.
oude LO's. ja als ik inderdaad naar die Sponge Bob lo kijk herken ik het wel hoor. zo heb ik er ook ene boel liggen. we hadden onze stijl nog niet ontdekt, maar er was ook veel minder te krijgen. Ik scrap nu acht jaar, toen was er echt niet zoveel hier.