zondag 11 maart 2012

mini REVolution

Het was een super en inspirerende zaterdag die Revlie had georganiseerd! Toen Astrid en ik aanschoven voor de workshop van Birgit, lagen er allemaal geweldige minialbums met zelfgemaakte embellishments van stof en vilt die 's morgens bij Revlie gemaakt waren.

Birgit gaf de workshop for the love of masking en wat is haar werk toch schitterend: ze maakt one of a kind creaties! Iedere bladzijde in haar album is een waar kunstwerkje met perfecte kleurencombinaties.

Maar na ruim 3 uur werken met mist, glam, gesso, masks, stempels en heatguns, botsen met stoelen en spannende teksten op de boekpagina's die we voor de voorkant van het album moesten gebruiken, had ik geen 1 bladzijde gemaakt die ik echt mooi vond...... Daar heb ik trouwens heel hard om gelachen. En voor de duidelijkheid: dat lag niet aan Birgit want de manier waarop ze "les" geeft is duidelijk, inspirerend, geduldig en gezellig. De vieze handen vond ik leuk maar blijkbaar is werken met verf niet "mijn ding" en na 2 van dit soort workshops durf ik dit ook wel hardop te zeggen.

Al met al heb ik een hele gezellige en creatieve middag gehad, nieuwe dingen geleerd en vond het superfijn om mijn scrapvriendinnen weer te zien maar dacht dat er niet meer dan wat verfspatten op mijn toekomstige werk terecht zouden komen.... Alhoewel, oefening baart kunst zei Birgit en, er moet gewoon nog wat bij!

Daarom ben ik vandaag verder gegaan met het album (om niet nog meer "unfinished projects" te hebben liggen). Ik heb 2 extra bladzijden gemaakt en wat embellishments toegevoegd. En al zeg ik het zelf: het is best heel leuk geworden voor iemand die heeft besloten dat ze meer van papier dan van verf houd ;-)


De bloem was oorspronkelijk wit, daarna blauw en groen. Omdat ik die tint niet mooi vond heb ik er uiteindelijk een bruine kleur overheen gespoten en thuis de delen die wit waren gebleven met gele verf bewerkt.

De kleuren van de bladzijden heb ik geprobeerd aan te passen aan de foto's en de de quotes die ik had meegenomen.

Before you act, listen


Het stempelen met glam op het mask lukte met behulp van Birgit wel ;)


Before you react, think


Veel gesso waardoor er reliëf ontstaat, simpel aan te brengen met een bankpasje


Before you spend, earn


Deze bladzijde heb ik thuis gemaakt door Glimmermist, Sweet Clover en Colormist, All aboard als achtergrond te gebruiken. Daarna heb ik cirkels gestempeld met Color Box, Robin's Egg en daarop weer kleinere cirkels met Distress Ink, Broken China en clear embossing poeder. Daarna heb ik verfspatten toegevoegd met glimmermist, Walnut Gold en de Distress Ink, Broken China. De goudkleurige rub-on was met geen mogelijkheid op het papier te krijgen en heb die uiteindelijk uitgeknipt en met Glossy Accents vastgeplakt ;-)


Before you critize, wait
Uiteraard kon de doily ook gekleurd worden maar ik wilde hem graag wit houden vanwege de paardenbloem. De vlinders zijn met wit embossingpowder gemaakt. Voor de witte cirkels heb ik nogmaals de mal gebruikt en mijn Signo pen.




Before you pray, forgive

Mijn dag begon met een zelfgemaakte kaart van Astrid en een verjaardagscadeautje. Leuk en lief! De doily en de vilten bloemenslinger heb ik meteen op deze bladzijden kunnen gebruiken. Het vilt vond ik mooi bij de foto passen. En met de doily kon ik mijn foutje wegwerken.... Embossingpoeder moet je namelijk niet gaan strooien als de achtergrond ook nog nat is van de verf.... (heatgun, heatgun, heatgun)

Before you quit, tryOok deze bladzijden heb ik thuis gemaakt, zonder de supervisie van Birgit (anders was hij vast beter gelukt). Zachte tinten die ook weer in de foto terug komen en een rand van het bloemenmasker uit het workshop pakket.


Tot slot een foto van de kaart die ik van Astrid heb gekregen: thanks sweetie! Vooral de laatste reden die ze had opgeschreven waarom ik de kaart kreeg was leuk: ik ben veel beter in Wordfeud, whahaha.





signature blog

8 opmerkingen:

Jenneke zei

Petra! Ik meen OPRECHT dat ik je pagina's stuk voor stuk pláátjes vind!! Vooral die met dat gesso, wat mooi zeg!
De pagina's passen zo goed bij de (prachtige) foto's! En dan die teksten erbij, ben echt onder de indruk!

XXXJenneke

PS. Ben nog aan 't tellen.... ;-)

marsha. zei

Ben het helemaal met Jenneke eens! Ik denk dat je het nog niet moet opgeven... Daar kan nog veel meer moois uit komen!

Petra Coolen zei

Wowsa wat mooi!!
Ook ik ben meer van papier dan "geklieder" maar als ik dit dan weer zie begin ik toch weer te twijfelen ;)
LIjkt me dat je zoveel materiaal nodig hebt (en natuurlijk een goede docente :)

Colinda zei

Ik ben blij dat je toch hebt besloten over de workshop te bloggen want nu kan ik je zeggen dat ik het eindresultaat prachtig vind. In combinatie met de foto's en de quotes, is het echt heel mooi geworden. Ik sluit me aan bij Marsha, niet opgeven en vooral doorgaan.

Groetjes Colinda

Astrid zei

Nou ja, hij is gewoon geweldig geworden, de combi met de foto's is mooi geworden!! Jij had daar echt over nagedacht. En leuk dat je de doiley en vilte blaadjes hebt gebruikt. Ik ben er wel een klein beetje mee verder gegaan, maar ben nog niet klaar. Ben bang dat het niet zo mooi wordt al de jouwe. En idd het was heel gezellig. doei doei Astrid

Revlie zei

lieve Petra, was heerlijk je even gezien te hebben, hopelijk volgende keer meer tijd om even te praten :). en wat heerlijk dat je zo bezig bent geweest. en serieus, ga er mee door, dit ziet er zo veelbelovend uit (jij kon toch ook niet gelijk fietsen toen je voor 't eerst op een fiets zat? nou dan). keep moving, dit is geweldig om te zien!
liefs!

Monique Liedtke zei

Leuk om te lezen, al die verschillende meningen ... ik moet eerlijk zeggen dat ik de jouwe deel. Leuk om te zien van anderen, maar niet mijn ding. Ik vind wel dat je iets prachtigs gemaakt hebt, maar vind je "gewone" stijl leuker.
Leuk dat je zo'n gave dag gehad hebt!!

Monique Helfrich zei

Ik vind het zooooooo prachtig wat je hebt gemaakt. Eerlijk gezegd vind ik het juist heel goed bij je passen en ik heb altijd gedacht dat je deze materialen wel vaker gebruikte (schijn bedriegt). Het is een heel mooi (wijsheden) album geworden. en zo fijn je weer even gezien en gesproken te hebben.

x
monique