maandag 11 juni 2012

31 stories day 4, 5 & 6



Op mijn vrije dagen heb ik weer de journaling en de foto's uitgeprint voor de workshop die ik van Ali Edwards volg. Hier zijn de 3 volgende layouts, de spullen die ik bij Scrapdelight (tijdens de designteam meeting van Dutch Dares) heb gekocht komen dus al goed van pas! Toen we met onze tasjes op de foto gingen was iedereen blij met de aanwinsten. Cynthia zei dat ze zich had ingehouden maar zij is een dag later nog een keer geweest ;)



Spirit, moed, kracht, hoop. Ik weet vaak niet waar ik dat vandaar moet halen. De afgelopen anderhalf jaar was zo moeilijk. Langzaam, met verdriet en hoop, probeer ik een weg voorwaarts te vinden. Ik weet niet precies hoe maar ik weet wel dat ik verder wil. Voor Thomas, voor Tim, voor Tonie, voor mijzelf (in willekeurige volgorde). Misschien komt er ooit weer een dag die geen donker randje door het gemis heeft. Ik zal altijd blijven zoeken naar een pad dat leidt naar een beter contact met Tim.
Het is fijn om te merken dat ik een goed gesprek, een onverwachte arm om mij heen, een kaartje van een vriendin weer oprecht kan waarderen. Genieten van een weekend weg. Samen met Thomas lachen om een aflevering van The Big Bang Theory (ook al lopen dan ook de tranen over mijn wangen) of om flauwe grappen op het werk.
Laatst was ik vroeg in de ochtend onderweg en was het buiten zo ontzettend mooi, de zon was net op, er hingen mistflarden over de weilanden en vlak na de brug over de IJssel wilde een hert de weg oversteken. Heel even keken we elkaar recht aan, toen draaide hij zich om en ging terug naar de beschutting van het bos. Van dat soort bijzondere momenten krijg ik hoop en moed. Op dat soort momenten ben ik dankbaar voor dat gevoel. Een mooie wolkenlucht, een rand klaprozen langs een weiland, een regenboog, een vlinder. Dat zijn de momenten die mij moed, kracht en hoop geven om door te gaan: When the world says: give up, hope wispers: try it one more time.





Ik praat graag, klets veel, probeer ook een goede luisteraar te zijn maar dat lukt niet altijd even goed want geduld is niet mijn beste eigenschap. De ochtenden op het werk beginnen altijd met even bijpraten. In de periode dat het thuis zo moeilijk was waren die gesprekken ook de reden dat ik het vol kon houden op het werk, een luisterend oor doet dan wonderen. Meedenken, steun en begrip waren de belangrijkste ingrediënten van die gesprekken en daar ben ik mijn collega's meer dan dankbaar voor.
Ik heb ervaren hoe bijzonder maar ook hoe moeilijk een gesprek kan zijn, of hoe ingrijpend het uitblijven ervan is. Al een paar keer kwamen er onverwachte gesprekken op mijn pad, dat er mensen zijn die wèl de moeite nemen om te vragen hoe het gaat raakt mij enorm.
De gesprekken met Thomas zijn momenteel heel beleefd want hij praat keurig met 2 woorden: ja hoor, nee hoor, goed hoor ;) Als echte puber wil hij gesprekken het liefst zo kort mogelijk houden dus geniet ik wanneer hij uit zichzelf vertelt en kletst. Hij kan ook leuke opmerkingen maken en eigenlijk zou ik die moeten opschrijven, net als vroeger.
Tim spreek ik door de telefoon, ik bel hem in elk geval 1 keer per week op, meestal op dinsdag. Vaak zijn het leuke gesprekken al duren ze voor mijn gevoel veel tekort. Tim vertelt, veel meer dan Thomas, uit zichzelf over school. Ik mis het enorm dat ik hem dan niet kan zien.
Met Tonie heb ik meestal gesprekken als we samen zijn al heeft hij mij toevallig (?) de laatste weken al verschillende keren gebeld dat ik een dip had en een telefoongesprekje op dat moment heel goed kon gebruiken.
Sil en Mag kon en kan ik 24 uur per dag bellen. Ondanks de afstand even contact kunnen hebben was vaak een hele opluchting. Ook al loste het niets op, ik kon wel mijn verhaal kwijt en door het verwoorden van wat er gebeurde ontstond er vaak ook inzicht. De telefoonrekening is inmiddels minder hoog ;)
Mails heb ik in alle soorten en maten ontvangen: kwetsend, oneerlijk, hard, lief, opbeurend, onverwacht, krachtig, maar zeker van mijn (scrap)vriendinnen zijn er een paar die ik heb bewaard. Geweldig dat woorden ook zoveel positieve kracht kunnen hebben!






1. Age: 45
2. Favorite part of my day: de avond omdat ik een avondmens ben, de tijd om te ontspannen maar ook voor de beste ideeën, creaties en gesprekken
3. Loving: ik verheug mij op de bruiloft van mijn beste vriendin, worden verrast door Tonie met nieuwe ideeën voor veranderingen en verbeteringen van ons huis, een onverwachte knuffel van Thomas
4.
Longing for: Tim
5. Inspired by: Pinterest, bloemen, brocante en woonbladen
6.
Dreaming of: meer momenten samen met Tim, dat Thomas goed in zijn vel (blijft) zit(ten), vertrouwen op en in de relatie met Tonie, meer scrapbook layouts voor mijzelf maken, van de werkkamer een brocante scrapkamer maken
7. Needing: meer water drinken, op tijd gaan slapen, mijzelf meer toestaan om te lachen en te genieten
8. Navigating: het vinden van een nieuwe balans in mijzelf en in mijn relaties
9. Struggling with: mijn incomplete gezin
10. Knowing: dat ik alles (en meer) heb gedaan wat ik kon en dat ik met heel mijn hart van mijn jongens hou






signature blog

4 opmerkingen:

D@nielle zei

Mooie antwoorden bij die 10 zaken, ik ben blij om te lezen dat er weer af en toe iets te lachen valt. En fijn dat je het ook met ons deelt ;) Ik hoop dat we elkaar weer gauw zien, vind het altijd reuze gezellig. (ik ben ook zo, probeer goed te luisteren maar klets ook graag mee ;) )En thanks voor de honkballer en lief kaartje, is goed aangekomen !

barbara zei

Werd best wel emotioneel toen ik dit allemaal las. Een moeder zou niet bij `longing`jouw antwoord hoeven te schrijven. Helaas is dit de werkelijkheid voor jou. Wel fijn dat je toch ook mooie dingen ziet-voelt-beleeft. Dat je geniet van Thomas, van speciale gesprekken met Tonie en vrienden. Keep your head up girl. Keep hoping.

Astrid zei

Wat 'leuk' dat je hier je journaling wilt delen. Je verwoord het allemaal heel mooi ook al is het soms heel droevig. Ik ben blij dat je de kracht vind om door te gaan en wel overwogen beslissingen te nemen. xxx

Colinda zei

Hoi Petra,
Tijdje niet "gesproken" maar ik ben onder de indruk van je verhaal. Ik heb al eerder gezegd dat je een way with words hebt maar dat je het ook nog eens deelt met anderen vind ik knap. Even wat anders, ken je het blad "Daphne's Diary? Zo niet, moet je het eens opzoeken bij de boekwinkel of supermarkt, volgens mij is het echt iets voor jou.
Groetjes Colinda