donderdag 7 juni 2012

Dutch rainbow & 31 stories

Ik ben eindelijk veel aan het scrappen en daar geniet ik van! Voor de allernieuwste Dutch Dare, bedacht door Cynthia, heb ik deze regenboog layout gemaakt. Een foto die ik al bijna een jaar heb, een moment dat ik mij nog heel goed kan herinneren. Nog nooit heb ik zo'n grote, mooie, dubbele regenboog gezien en nog nooit deed mijn hart zoveel pijn. Het was namelijk de laatste avond dat Tim bij ons woonde. Regenbogen geven mij altijd een bijzonder gevoel, een gevoel van hoop maar toen (en nu nog) wist ik niet wat ik moest voelen bij het zien van deze regenboog.


De meiden van het designteam van Dutch Dares hebben er een kleurrijke dare van gemaakt en je bent van harte uitgenodigd om een bezoekje te brengen aan het Dutch Dares blog om veel inspiratie op te doen. Bovendien maak je kans op een leuke RAK en een plekje als gastdesigner als je deze uitdaging aan gaat! 


Afgelopen zaterdag hebben we een designteam meeting bij Mandy gehad, we begonnen met thee met chocoladecake van Daan en groene muffins van Mandy om je vingers bij af te likken, daarna een bezoekje aan de prachtige winkel van Scrapdelight gevolgd door een heerlijke lunch in de tuin en er was zelfs nog tijd om te scrappen! Het was meer dan gezellig! Ik heb een begin gemaakt met de layouts voor mijn 31 THINGS workshop van Ali Edwards. Ik heb tot het laatst lopen twijfelen of dat ik hier aan mee zou doen (lees: heb ik genoeg discipline om het af te maken) maar ben blij dat ik aan dit project ben begonnen. Scrappen voor mijzelf en over mijzelf om zo het plezier in creëren weer op te pakken. 31 dagen, 31 woorden en 31 foto's. Ik heb ervoor gekozen om alle onderwerpen te scrappen omdat ik merk dat dat net zo belangrijk voor mij is als de journaling. Ook merk ik dat ik meer behoefte aan kleur heb en vind het een leuke uitdaging om designpapier uit oude en nieuwe collecties te combineren.


Om te beginnen de layouts van de eerste 3 dagen.

Dag 1 - jewelry


Gisteren ben ik nog bij de juwelier geweest om een houten, vintage display op te halen. (Etalagemateriaal van Fossil en erg leuk). Eigenlijk typeert mij dat wel. Sommige vrouwen kijken altijd in de etalage als ze langs een juwelier lopen maar dat heb ik nooit gehad. Wel draag ik altijd sieraden en de ringen, armbanden en kettingen die ik heb zijn bijzonder voor mij.
Aan mijn linkerhand draag ik een bijzondere ring: de trouwring van mijn oma. Mijn moeder heeft die laten vermaken en daar een tandje van mij voor gebruikt. Ik heb hem gekregen op 20-02-1988, de dag dat ik 21 jaar werd. Vorig jaar heb ik de juwelier er een bijpassende ring bij laten maken. Aan mijn rechterhand draag ik geen ringen omdat ik dan eczeem krijg. Maar nu ik erg mijn best doe om eindelijk mijn nagels te laten groeien wil ik toch graag een ring dragen aan die hand. Met dagelijks insmeren met zalf van de dokter en Tonie lief aankijken, gaat dat misschien toch lukken ;)
Mijn oorbellen wissel ik bijna nooit.
Toen ik 40 jaar werd heb ik aan iedereen een Pandora bedel gevraagd. Sindsdien heb ik 2 prachtige armbanden die ik dagelijks draag. Mijn nieuwste bedel kreeg ik op mijn verjaardag van Majola. Zij gaf mij de helft van een vlinder-bedel als symbool van onze vriendschap. Zelf wil ik heel graag de nieuwe bedel in de vorm van een fototoestel maar eigenlijk zitten allebei de armbanden vol.
Tonie vraagt mij regelmatig waarom ik weer een ketting koop. Kettingen heb je nooit genoeg, zeg ik dan. Mijn mooiste ketting is zonder twijfel de ketting die hij voor mij heeft laten maken met een hanger die uit een deel wit goud en een deel geel goud bestaat en waarvan de verschillende vormen precies in elkaar vallen. Mijn andere kettingen draag ik als modeaccessoire. Ik ben helemaal weg van het medaillon dat ik via Etsy heb gekocht waarop een foto van Susannah Tucker is verwerkt, ook omdat ik daar een fotootje van Tim en Thomas in heb.


Dag 2 - morning

Vandaag, de dag na Hemelvaart, is een vrije dag dus gaat de wekker niet om 07.00 uur af. Ik ben geen ochtendmens, opstaan is voor mij een langzaam proces en sinds Tim niet meer thuis woont maakt de confrontatie van weer een dag zonder hem het er niet makkelijker op. Er gaat simpelweg 1 slaapkamerdeur te weinig open en er staat 1 bord te weinig op tafel.
Op werk-/schooldagen zorgt Thomas ervoor dat hij klaar is op de badkamer voordat ik opsta en ga douchen. Daarna haren föhnen, make-up (eyeliner, mascara en altijd lippenstift), een geurtje uitkiezen en aankleden. Thomas gaat in die tijd nog even lekker op de bank hangen en TV kijken. Als ik beneden kom gaan we ontbijten. Tonie dekt iedere avond alvast de ontbijttafel, wel zo makkelijk omdat hij zo vroeg op staat. We eten onze boterhammen altijd met zoet beleg. Ik heb serieus overwogen om aandelen van De Ruijter te kopen. Ik maak mijn lunch klaar; meestal 2 boterhammen met kaas. Thomas neemt geen brood meer mee naar school. Sinds hij in de brugklas zit, koopt hij liever wat lekkers bij de supermarkt L Rond 08.00 uur proberen we klaar te zijn en ruim ik alles op. Op maandag en woensdag pakt Thomas de afwasmachine uit. Een klusje waarmee hij extra zakgeld verdient, de andere dagen doe ik het zelf. Thomas gaat dan zijn schoolspullen bij elkaar pakken en roept als hij weg gaat, ik maak dan de garagedeur open, wens hem een fijne dag, krijg (gelukkig nog iedere dag) een kus en zwaai hem uit.
Vandaag wordt Thomas opgehaald omdat hij dit weekend bij zijn vader is. Ik pak dan een tas met kleren voor hem in. Een klusje dat ik al zo’n 12 jaar doe maar nog steeds niet leuk vind. Ook na al die jaren doe ik liever de deur open omdat hij weer thuiskomt dan dat ik hem uit moet zwaaien.
Omdat het vandaag vrijdag is ga ik daarna een lijstje maken en boodschappen halen.

Dag 3 - read

Lezen! Sinds mijn jeugd ben ik gek op lezen. Een boek is bij mij altijd binnen handbereik, op de kist naast de bank, in de keuken, op mijn nachtkastje want ik lees iedere dag. Romans, thrillers, literatuur, ik heb altijd een aantal ongelezen exemplaren in de boekenkast staan en een boek kan voor mij niet genoeg bladzijden hebben. De geur van een nieuw boek vind ik heerlijk. Afgelopen kerst heb ik een iPad gekregen en kan ik dus ook digitaal lezen. Vooral voor de vakantie een super oplossing: altijd genoeg boeken in de koffer!
Momenteel lees ik De winterroos een boek van Jennifer Donnelly, een roman die zich rond de eerste Wereldoorlog afspeelt. Hiervoor heb ik De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween gelezen van Jonas Jonasson. Dat vond ik eerlijk gezegd een hele kluif want ik vond het boek teveel lijken op het verhaal van Forrest Gump, maar niet uitlezen is geen optie. Genieten kan ik van: Tess Gerritsen, de Hongerspelen van Suzanne Collins, Dan Brown, Tatiana de Rosnay, de Millennium trilogie van Stieg Larsson, Simone van der Vlugt, De Reiziger serie van Diana Gabaldon, Jean Auel, Stephenie Meyer, Jussi Adler Olsen en nog veel meer schrijvers.
Mijn favoriete jeugdboek is Kruistocht in spijkerbroek van Thea Beckman en voor de jongens heb ik de Harry Potter boeken met heel veel plezier voorgelezen.


Inmiddels heb ik van 11 dagen de layouts klaar en van alle (22) opdrachten tot nu toe de journaling geschreven. Redelijke kans dat dit project dus daarwerkelijk af komt!
signature blog


4 opmerkingen:

Margot zei

goed bezig petra! je lo vind ik helemaal geweldig, alles klopt!

Monique Liedtke zei

Geweldig zeg ... Je blogpost (leest heerlijk), je layouts, je 31 project en dat je "bij" bent! Je leessmaak komt aardig overeen met de mijne en ook je verhaal over de sieraden komt me bekend voor. En mijn lievelingstas is er eentje van Fossil. :)

Jolanda zei

Wat leuk dat je hieraan mee doet en je schrijft erg leuk! Mooie lo's!!

Groetjes Jolanda

D@nielle zei

je bent zo'n geweldige eerlijke en mooie vrouw, tegen mij zeggen ze weleens jij krijgt alleen wat je kan dragen maar soms lijkt het gewoon veel te zwaar. Dat geldt voor jou zoveel meer, het mag best wat lichter worden en dat hoop ik ook met heel mijn hart ! XOXO