woensdag 21 november 2012

de brug

Yvonne heeft een hele mooie layout gemaakt met onderstaande Dutch Dares schets. Bijzonder hoe zij verschillende fonts en maten weet te combineren. Voor mij was het werken met deze schets een behoorlijke worsteling en omdat ik alles altijd recht plak (ieder zijn tic zullen we maar zeggen) zag ik pas op het laatst dat mijn poging om de foto's schuin op de layout te plakken, zo voorzichtig is geweest dat het eerder scheef lijkt.... Ik heb getwijfeld of ik alles er weer af zou halen om het schuiner te plakken maar omdat ik deze keer zelfs geborduurd heb langs de rand van het papier heb ik het uiteindelijk maar zo gelaten.


De foto's zijn van de brug die Denemarken met Zweden verbindt. Voor ons een leuk extra uitstapje tijdens onze rondreis. Bijzonder voor Tonie omdat hij bij de opening van de brug in 2000 daar een halve marathon heeft gelopen en ik vond het ook bijzonder vanwege de serie The Bridge.

Als je van Scandinavische crime series houdt is The Bridge een echte aanrader en ook de Deense serie Borgen vond ik ge-wel-dig. Succes op 5 of 25 december gegarandeerd!


Met de schets als basis heb ik ook een kaart gemaakt en alles lekker recht geplakt! De afgelopen week heb ik heel veel kaarten gemaakt. Voor verjaardagen voor mannen (altijd weer een uitdaging), een geboortekaartje voor collega Marjolein en een stapel kerstkaarten. De afgelopen jaren heb ik daar weinig tot niets aan gedaan maar nu is het wel een fijne afleiding want mijn vriendin Sil heeft nog steeds geen uitslag gekregen en dat is slopend, zoals ze zelf zegt.



De andere kaarten moet ik nog op de foto zetten op een moment dat het een beetje licht is. Ik heb een hekel aan deze periode waarin de dagen zo kort zijn. Geef mij maar lange en zonnige dagen i.p.v. lange en donkere avonden. Ik wil best een kaarsje aansteken maar liever op de tuintafel ;)

Natuurlijk is deze "binnen tijd" wel fijn om te scrappen en voor inspiratie klik je hier. Ik vind de uitwerkingen van de meiden van het Dutch Dares team en de gastdesigners weer super geworden en ook de RAK is de moeite waard!!


signature blog

6 opmerkingen:

Margot zei

ik vind je lo schitterend! dat schuine misstaat niet hoor (zeg ik die het liefst ook alles recht wil hebben ;))

prachtige foto's trouwens!

Cynthia van der Wilk zei

Geweldig werk weer. Super.

Unknown zei

hoi Petra, dank je wel voor je complimenten! Ik ben altijd weg van jou werk en het feit dat je alles met pp doet echt geweldig! Ik ben ook niet van het 'scheef' doe het wel eens maar het kost veel moeite :) Vind je foto's op deze lo echt super mooi!

Hanna zei

Mooi gemaakt hoor!
En inderdaad; geef mij ook maar meer zon.....
Groetjes van Hanna

Barbara zei

YES! The bridge! Prachtige serie, prachtige foto's en wederom een prachtige LO! Ik verwacht The Bridge 2 over een klein weekje binnen te hebben...in de kerstvakantie ga ik het kijken en daarna: .....Jaaaa komt-ie jouw kant op!

Monique Liedtke zei

Prachtige layout! En ik wil ook altijd alles recht plakken, dus heel herkenbaar!
De Borgen serie ligt hier natuurlijk allang (onze achternaam is immers Borgen) maat ik heb nog steeds niet gekeken ... Zal ik snel doen! Fijn weekend!