donderdag 15 november 2012

Post

Brrr, ben net terug van een bezoekje aan de tandarts en mondhygiëniste. Hoe aardig ze ook allebei zijn, ik ben altijd helemaal opgelucht als ik de praktijk weer uitloop.

Afgelopen week heb ik een aantal kaartjes gemaakt. Sommige kaartjes wil je liever niet maken zoals deze voor vrienden die in een paar weken tijd allebei hun vader hebben verloren aan kanker. Het was een fijne houvast om daarvoor de schets van Dutch Card Lovers te gebruiken.

 

De tag heb ik beplakt met een vintage paper layer en opgeschuurd. Op de border zit een stukje echt hout, ik vond de jaarringen mooi en symbolisch voor deze kaart.


Voor mijn werk maak ik geboortekaartjes als er een baby wordt geboren in het Moeder&Kindhuis. We hadden kaartjes voor meisjes nodig maar de eerste kaart die uit mijn handen kwam was deze: (en die is inmiddels onderweg naar een collega die moeder van een zoon is geworden!).
 
 
Gelukkig kwam het ook goed met de meisjesversie. De hertjes heb ik op de KreaDoe gekocht (en ik heb nu al spijt dat ik er niet meer heb meegenomen.)
 

Dit vond ik wel een leuk effect hebben: washi tape over de letter stickers met het woordje baby, de letters schijnen door het tape heen en zijn nog goed leesbaar maar hebben zo wel een hele andere look.

 
Toen ik deze kaart af had vond ik hem helemaal niet leuk als geboortekaartje en heb gauw de tekst veranderd,


en een andere kaart gemaakt met het houten vogeltje (ook van de KreaDoe). Het ontwerp heb ik trouwens gescraplift van een veel mooiere versie op Pinterest.




signature blog

5 opmerkingen:

Rosalien Zwackhalen zei

Wat een prachtige kaartjes heb je gemaakt. De één nog leuker als de ander. :) Bedankt voor het meedoen met de DCL.

Groetjes Rosalien

anja curvers zei

Wow prachtige kaartjes heb je gemaakt zeg zoals Rosalien al zei het een nog mooier als het andere.bedankt voor je deelname aan DCL.

Cynthia van der Wilk zei

Wat een super leuke werkjes weer. En wat een lieve hertjes zeg.

groetjes,
Cynthia

Ellen zei

Prachtige kaarten!
Mooie uitwerking van de schets! Bedankt voor je deelname aan DCL.
Groetjes Ellen

ps wil je de woordverificatie uitzetten, het kost zoveel tijd om die in te vullen en hij is ontzettend slecht leesbaar.

Unknown zei

Wat een mmoie kaartjes allemaal en die hertjes zoooo schattig kan me voorstellen dat je daar wel een hele zak van zou willen hebben :)